Håndværkerbloggen

Håndværkerens simple guide til Facebook

Håndværkerens guide til Facebook

Der er ingen tvivl om, at sociale medier er en vigtig kanal for håndværkervirksomheder. Mange nystartede håndværkere tænker måske ikke over, at det kan give mening for dem at være repræsenteret på sociale medier som Facebook og Instagram. Det er ærgerligt, for de går glip af en masse potentielle kunder, som er billige at anskaffe på grund af de lave markedsføringsomkostninger på de sociale medier.

Men hvordan kommer man i gang med at bruge Facebook som håndværkervirksomhed? Det kigger vi nærmere på her.

Opret en side og gør den indbydende

Det første du skal gøre, når du vil gøre dit firma synligt på Facebook, er at oprette en Facebook-side for din virksomhed. Dette gør du nemmest ved at logge ind på din private Facebook-konto, og herefter klikker du Opret i hovedmenuen øverst på hjemmesiden. Her får du muligheden for at oprette en side, og så er du sådan set i gang.

Et par gode råd til at gøre den indbydende og nem at finde er at:

  • Give siden et gennemskueligt navn (eksempelvis Jørgens VVS-service og ikke VVS1234)
  • Uploade firmaets logo i det rigtige format (kvadratisk) som profilbillede
  • Vælge de rigtige kategorier til din side (eksempelvis håndværkervirksomhed, VVS og blikkenslager)
  • Udfylde så mange information som muligt, det gælder især:
    • Åbningstider
    • Hjemmeside
    • Telefonnummer
    • Priser
    • Ydelser
    • Og lidt generelt om virksomheden
  • Skrive det første opslag

Derudover, kan man opsætte en masse smarte funktioner. For eksempel er det muligt automatisk at starte en Messenger-chat, med folk der besøger siden. Mange håndværkervirksomheder oplever, at det kan forbedre konverteringsraten gevaldigt, men det kan være en anelse kompliceret at opsætte.

Invitér dit netværk og opdatér siden regelmæssigt

En Facebook-side er ikke meget værd, hvis ikke den har nogle følgere, til at få gang i den. Derfor, er det en rigtig god idé at gøre brug af muligheden for at invitere personer i din vennekreds på Facebook til at like siden.

Det er dog vigtigt, at du kun sender disse invitationer gennem din private profil. Gør du det gennem virksomhedsprofilen, kan du nemlig komme i karambolage med markedsføringsloven, hvilket kan blive en bekostelig affære.

Når du har fået nogle likes fra dine venner, familie og bekendte, er næste trin at opdatere siden med opslag, billeder og videoer løbende. Ligesom på Instagram, er billeder og især videoer noget, som Facebook kan lide, da det skaber højere engagement blandt dem, der kigger med.

Derfor, ville det være en rigtig god idé, hvis du kunne lave en god blanding af tekst-, billede- og videoopslag i løbet af ugen. For eksempel kan du lave før- og efterbilleder fra projekter, videoer, hvor seerne kan følge med på et projekt og lignende.

Et opslag eller to om dagen, er en god tommelfingerregel i forhold til, hvor aktiv din side skal være, for at få fuldt udbytte af din Facebook-side.

Markedsfør på Facebook

Når du har en Facebook-side, kan du også gå i gang med annoncering, som vises til brugerne på både Facebook og Instagram. Her kan du betale pr. visning, pr. konvertering, pr. klik eller lignende, hvilket betyder, at det ikke behøver at koste dig særlig meget, hvis ikke du får nogle resultater.

Sammenlignet med traditionel markedsføring i printmedier, i biografen eller lignende, er markedsføring på sociale medier uden tvivl den mere økonomiske beslutning. Til gengæld kan det være en anelse teknisk.

Hvad end du vil prøve selv eller har brug for hjælp, kan du være sikker på at Facebook kan hjælpe med at skaffe kunder til din håndværkervirksomhed.

Vi hos HåndværkerHjemmesider hjælper dagligt virksomheder med at komme godt i gang med deres Facebook-side, så de får en god start på rejsen. Tag fat i os, hvis du har brug for professionel sparring.

Professionel online løsning til mindre håndværkervirksomheder

Professionel hjemmeside

En brugervenlig professionel hjemmeside som tiltrækker kunder, og som er skræddersyet jeres håndværkervirksomhed.

Serviceaftale

Så i ikke behøves at bekymre jer om vedligeholdelsen af jeres hjemmeside, i får serviceaftale inkluderet med webhotellet.

Webhosting med e-mail

Lynhurtig hosting på stabile danske servere, med domæne, e-mailkonti til fem medarbejdere, og alt hvad i skal bruge dertil.

Ad hoc support og opgaver

Vi står altid til rådighed hvis i ønsker hjælp, rådgivning eller har brug for løbende eller akut kontakt til en webdesigner.

Alt dette i én løsning, til en simpel pris og branchens bedste vilkår

99,-

pr. måned

2999,-

opstart

Ingen

binding

Få flere kunder med en professionel hjemmeside

Vores hjemmesider er specifikt lavet til at jeres kunder nemt kan komme i kontakt med jer. Vi sørger for alt hvad i skal bruge for at komme online med jeres håndværkervirksomhed.
Vi opsætter domæne, webhotel, mail, producerer en professionel hjemmeside, og administrerer det hele løbende.

Mobilvenlig hjemmeside

Vi designer en ny og professionel mobilvenlig hjemmeside ud fra jeres håndværkervirksomhed, som kan ses på alle skærme.

Fokus på henvendelser

Med ‘Ring nu’ knappen på din hjemmeside, kan besøgende lynhurtigt få fat på dig. Knappen er synlig i hjørnet på alle telefoner.

Ingen lænker, kun frie tøjler

Hos os har du ingen bindingsperiode og du er frit stillet til at gøre hvad du har lyst til med din hjemmeside og dit webhotel.

Optimeret til Google

Jeres hjemmeside kommer til at være søgeoptimeret, så i kan findes på Google. Vi kan også hjælpe med Google My Business.

Vi klarer vedligeholdelsen

Ligesom en bil skal til syn, skal en hjemmeside opdateres. Vi opdaterer jeres hjemmesidesystem jævnligt, så den er up-to-date.

Hurtigt webhotel & mail

I kommer til at ligge på lynhurtige servere, med jeres eget domæne og op til fem e-mailkontoer, som vi selvfølgelig sætter op for jer.
Interesseret?
Læs mere
Menu