Din telefon kan blive din bedste salgskanal
Vi har tidligere skrevet om, hvordan kundereferencer er essentielle for, hvordan en håndværkervirksomhed anskaffer nye kunder. Kundereferencer er som regel på tekst, men i mange tilfælde giver det faktisk endnu bedre resultater, hvis du har mulighed for at få dine kunder til at udtale sig på video.
Og det er blot en af de ting, som du kan bruge din telefon til, når du skal skaffe nye kunder til dit firma. I artiklen her kigger vi nærmere på hvilke andre ting du kan gøre med din telefon, der kan skaffe dig nye kunder.
Tag billeder og videoer af projekter
Billeder og videoer sælger – det gør de fordi, at folk meget hellere vil se på billeder og videoer, end de vil sidde og læse en væg af tekst. Det er da også årsagen til at de sociale medier vægter billed- og videoopslag højere end almindelige tekstopslag.
Derudover, har håndværkere den fordel, at de, på mange af deres projekter, har gjort noget mere stilfuldt eller pænere at se på. Derfor, kan det give ekstra meget, hvis du og dit team dokumenterer de projekter, som I er ude på. Det kan for eksempel ved at tage før og efter billeder, eller ved at optage videoer undervejs, hvor I giver jeres følgere et indblik i hverdagen som håndværker.
Selvom, I går og arbejder med at lægge tag, sætte alarmer op, eller lignende, hver eneste dag, så er der mange af jeres potentielle kunder, der ikke har en anelse om, hvordan det foregår. Giver du dem et indblik i jeres hverdag, fanger du deres interesse, og dermed får du også nemmere ved at omdanne dem til potentielle kunder.
Endelig er videoer og billeder naturligvis også referencer fra tidligere arbejde. Potentielle kunder, der kigger på en flot løsning fra et tidligere projekt, er mere tilbøjelige til at tænkte: ”Hvis de kan lave noget så flot der, kan de også gøre det hos mig.”
Optag dig selv
Der er en grund til at vlogging er en af de absolut mest populære typer af videoer på Youtube. Hvis du ikke er bekendt med vlogging, så er det et koncept, hvor man følger en person igennem vedkommendes hverdag. Mange synes, at det er fascinerende at få et indblik i iværksætteres, sportudøveres, og helt almindelige menneskers hverdag.
Som selvstændig med eget håndværkerfirma, er der også folk, der vil finde dig interessant. Hvis du tager din virksomheds følgere og dit netværk på LinkedIn med rundt på byggepladser, på kontoret og lignende, vil du kunne bruge en mild form for vlogging som en måde at skabe opmærksomhed omkring din håndværkervirksomhed.
Mens, det måske ikke skaber direkte salg, er det en måde at øge din følgerskare, som du hele tidne kan nå ud til med nye opslag, tilbud og lignende.